موفقیت جوانان تضمین قدرت ایران در عرصه بین‌المللی است
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'علی‌اكبر صالحی' روز سه‌شنبه در نشست سازمان فراگیر مشاوران جوان در محل وزارت كشور تصریح كرد:

جمهوری اسلامی ایران در 33 سال گذشته همه سختی‌ها و فشار ها را تحمل كرد و اكنون به وضعیتی رسیده كه در عرصه بین‌المللی و تعاملات سیاسی جهان به عنوان یك كشور قدرتمند مطرح است.

وی خاطرنشان كرد: جوانان ایران اسلامی با موفیت‌های خود نشان داده اند كه می‌توانند مدیرانی در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجرایی كشور باشند.

وزیر امور خارجه با یادآوری اینكه صدای بلند ، پیام رسا و نقش‌آفرینی سیاست خارجی ایران در عرصه بین‌المللی نتیجه انسجام، مشاركت و همت بلند ملت است، گفت : میزان مشاركت و تحرك جوانان جمهوری اسلامی ایران یك مولفه مهم در تجزیه و تحلیل مسایل استراتژیك بوده است.

صالحی تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران توانسته است با اتكا به جوانان خود، بسیاری از معادلات را در صحنه بین‌المللی برهم بزند.

وی به حضور و نقش جوانان در تحولات تاریخ اسلام اشاره و خاطرنشان كرد: همانطوری كه پیامبر(ص) برخی مسئولیت‌ها اجتماعی و سیاسی را به جوانان واگذار می‌كردند، اكنون نیز جوانان هوشمند و متقی نیز می‌توانند مسئولیت‌های سنگینی را بپذیرند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت:تجربه نشان داده است كه جوانان ایران اسلامی همواره در مقابله با هجمه خارجی كمر همت بسته و سربلند بوده اند.

صالحی به تشریح وضعیت و حضور جوان كشور در عرصه‌های مختلف سیاسی‌، اجتماعی و علمی پرداخت و گفت: جوانان در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌ها را در صحنه نبرد و جهاد سازندگی بر عهده گرفته و به خوبی از عهده آن برآمدند و اكنون نیز نسل دیگری از جوانان در ادامه راه، در جهاد علمی سربلند شده و موفقیت خود را در مقابل جهانیان به نمایش گذاشته اند.

**استخدام 1200 نفر در وزارت امور خارجه

وزیر امور خارجه نیاز دستگاه سیاست خارجی كشور به حضور نیروی جوان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با عنایت رییس جمهوری، وزارت امور خارجه در یك ماه آینده با فراخوان عمومی و از طریق برگزاری آزمون متمركز، كاستی‌های خود را با استخدام 1200 نفر برطرف می‌كند.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اهمیت دیپلماسی عمومی و رسانه ای و فرهنگی و نقش دیپلماسی سایبری، جوانان می‌توانند دستگاه سیاست خارجی كشور را در انجام ماموریت‌های خود در عرصه‌های مختلف یاری كنند.

** تحولات خاورمیانه و انقلاب اسلامی

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا نشئت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، گفت: انقلاب اسلامی احیاگر دین بود و غبار از دین را به همت این ملت و رهبری امام راحل (ره) زدود.

وزیر امور خارجه ایران به نقش و جایگاه جوانان در بیداری اسلامی نیز اشاره كرد و افزود: جوانان هوشیار كشورهای اسلامی بودند كه با بازگشت به فطرت خویش،پرچم مبارزه با دیكتاتورهای وابسته به غرب را برافراشتند.

وی در ادامه نقش جوانان در عرصه دیپلماسی كشور را مهم دانست و خاطرنشان كرد: دستگاه سیاست خارجی كشور بهره‌مند از حضور جوانان ولایی و مجهز به تحصیلات و دانش دیپلماتیك روز است.

صالحی تصریح كرد: جوانان كشور می‌توانند در زمینه ارتباط با جوانان كشورهای اسلامی در قالب سازمان همكاری اسلامی و جنبش غیرمتعهدها و سایر عرصه‌ها نقش آفرینی كنند.

** اهمیت ایران اسلامی در تعاملات سیاسی جهان

وزیر امور خارجه ایران در ادامه سخنان خود گفت:اكنون اهمیت جمهوری اسلامی ایران در تعاملات سیاسی جهان به گونه‌ای است كه هر روز در رسانه‌های جهان مطرح ویكی از موضوع‌های مهم درمذاكرات كشورهای بزرگ جهان است.

صالحی دلیل این رویكرد را پیام و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا دانست و افزود: فشار، جنگ و محاصره اقتصادی هم نتوانست مانع از ادامه پیشرفت ایران شود بطوری كه در میان 57 كشور مسلمان و 130 كشور در حال توسعه، توانسته است در هر سه پرتاب ماهواره به فضا موفق عمل كند وبسیاری از فناوری‌ها و مراحل هسته‌ای را بومی‌سازی كند.

وی باتاكید براینكه نباید نگران آینده كشوربود،تصریح كرد:اكنون جمهوری اسلامی ایران در راهی قدم نهاده كه به پشتوانه دین و ملت بزرگ خود ، در عرصه بین‌المللی با عزتمندی و سرافرازی حضور دارد.

وزیر امور خارجه خطاب به جوانان تاكید كرد:آینده شما روشن است، نسل شما فرهیختگی را برای كشور رقم خواهد زد.

سیام*2023*





:: برچسب‌ها: پرندگان , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: